מכושפים למסך – המדע של שבירת הרגלים גרועים

מכושפים למסך – המדע של שבירת הרגלים גרועים

בשלושה מפגשים של שעה וחצי ליטני תשתף את העובדים במתודולוגיה והמבנה של הרצאות משפיעות בסגנון TED.

–       נלמד על חשיבותה של פתיחה חזקה של הרצאה במטרה לתפוס את קשב הקהל ולייצר איתו אינטימיות.

–       נלמד מהו מבנה של שיחה משפיעה במסגרת הרצאה של 5 עד 7 דקות.

–       נלמד להפריד בין עיקר וטפל ועל מה לוותר.

–       נלמד לשלב נתונים ממחקרים מדעיים ולשלב אותם בשיחה מבוססת סיפור   Storytelling בכדי לייצר שיחה משפיעה ומונגשת.

–       נצפה בשיחות משפיעות מאתר TED העולמית.

–       נשוחח על ביגוד מתאים להרצאות, מה מותר ללבוש ומה לחלוטין לא עובד על הבמה.

–       במפגש השלישי מפגש אישי עם כל אחד מהעובדים על ההרצאה שלו. 


חדשנות בחינוך

 חדשנות בחינוך תוכניות מאושרות באמצעות תקציבי מכרז גפן

אמנות הסיפור – סדנת כתיבה איך לעשות סטוריטלינג בדרך שמביאה תוצאות.

"ראיות ארכיאולוגיות ואנתרופולוגיות מלמדות כי התודעה האנושית התפתחה בד בבד עם מסורת סיפור הסיפורים. בתרבויות רבות במהלך ההיסטוריה האנושית זו היתה הדרך לייצר אינטראקציה חברתית. לסיפורים הללו תפקיד חשוב בשכלול היכולת של אנשים לדמיין, לחלום ולהבין אנשים אחרים.", כריס אנדרסון, בעלים ואוצר תוכן ראשי TED.

 

כסופרת, יש לליטני את היכולת לספר סיפורים ולהנגיש מדע, טכנולוגיה, ותכנים מורכבים בדרך חווייתית ומרגשת שהופכת כל שיחה (הרצאה או סיפור) למשפיעה. בסדנה של שלוש שעות היא תלמד את הבסיס של אומנות הסטוריטלינג ותיתן כלים מעשיים לכתיבה שיווקית. סדנת כתיבה דינמית בסיסית, שבה כל עובד ימצא את מקומו וישפר את יכולותיו. עיקר הסדנה במפגש עם הטקסטים של הכותבים וזיקוק קולותיהם היחודיים.

כשיצאתי לדרך כעצמאית לפני 12 שנים חיפשתי קריירה שיש בה נתיב לביטוי עצמי, הנאה ומשמעות. אין ספק שתחום החינוך הוא אחד מהם. אנחנו נמצאים בעיצומה של המהפכה התעשייתית הרביעית. קצב השינוי הטכנולוגי הוא מעריכי והוא משפיע ומשנה את החיים שלנו בצורה מהותית. בתקופות בהיסטוריה של האנושות שבהן מתרחשות מהפכות תעשיות, כולם (הורים, תלמידים מורים וצוותי חינוך) נדרשים לאמץ למידה כדרך חיים ולרכוש ידע וכלים שיעזרו להם להצליח בעולם החדש.  המחקר שלי בתחום עתיד העבודה הביא אותי לפתח את טכניקת 'מתלמידים ליוצרים בחמישה צעדים' שמספקת כלים מעשיים לבניית הלוך רוח פתוח (Growth Mindset) להצלחה בחיים, למידה רגשית ומיומנויות SELL.
החזון שלי הוא להצליח באמצעות התוכניות שפיתחתי לעזור לתלמידים וצוותי חינוך והוראה לפתח תודעת צמיחה ולזרוע את הזרעים אצל התלמידים שבעתיד יוכלו לייצר את הערך הכלכלי שלהם בתחום שמסב לכם אושר: עבודה שיש בה הנאה ומשמעות וניתן ממנה בכבוד.
בשל הצורך להכניס תכנים שמותאמים למאה ה 21 ומתודולגיות שקשורות בחדשנות פדגוגית, משרד החינוך יצא בתוכנית חדשנית שפורסמה בפורטל הרשויות באמצעות מכרז גפן. אני שמחה לשתף אתכם שהתכניות שהגשנו בניהן:
'מתלמידים ליוצרים בחמישה צעדים' תוכנית מספר

ליווי הוליסטי (תכנית ליווי שנתית מקיפה למנהלי בתי ספר)
יזמות הלכה למעשה. פיתוח מיומנויות רכות למסוגלות תעסוקתית באמצעות הקמת עסק בר קיימא בבית הספר שיתופעל באמצעות תלמידים.
מספר תוכנית: 20234

שחפים ומאפים – יזמות הלכה למעשה – פעילות חד פעמית לתלמידים (סיור לימודי )

מספר תוכנית: 20450 

רופין מייקרס – יזמות הלכה למעשה – פעילות חד פעמית לתלמידים (סיור לימודי )
מספר תוכנית יפורסם בקרוב.

שחפים ומאפים – יזמות הלכה למעשה – פיתוח מקצועי וליווי מנהלים (שחפים ומאפים)
מספר תוכנית: 20449 
ממורים ליוצרים בחמישה צעדים (יוצרים עתיד)
מספר תוכנית: 25291
ציר האושר (כיצד נגדל ילדים ותלמידים מאושרים?)
מספר תוכנית: 25868
חדשנות בחינוך ומקצועות SELL (יזמות הלכה למעשה – ליווי מנהלים )
חדשנות בחינוך ומקצועות SELL היא תוכנית ליווי הוליסטי למנהלים שרוצים להיות השינוי שהם רוצים לראות במערכת החינוך באמצעות פיתוח פרויקט יזמות הלכה למעשה במסגרת בית הספר. התוכנית מציעה ליווי הוליסטי שנתי למנהלי בתי ספר (497 שעות). מספר תוכנית: 27304

פרטים נוספים אודות התוכניות שלנו במשרד החינוך ניתן למצוא במאגר התוכניות של גפן במשרד החינוך.
מנהלי בתי ספר מוזמנים ליצור קשר באימייל keren.litani@gmail.com או בטלפון: 054-4446803ש

אושר בעידן של מהפכה מתמדת וחוסר וודאות

לעבודה עצמה יש השפעה מכרעת על אושרנו ואנחנו חיים בעידן של קידמה שהיא כשלעצמה כמובן דבר נהדר. הבעיה מתחילה כשקצב השינויים מאלץ אותנו להמציא את עצמנו מחדש בכל עשור והנפש לעומת הקידמה משתנה הרבה יותר לאט. ובתחום אחד – משמעותי ומהותי במיוחד לנפש האדם, לא נגעה שום קידמה, עולם העבודה והיחסים שבין האדם לחברה.

השפעות הטכנולוגיה על עתיד העבודה מחייבות ארגונים ועובדים לאמץ מתודולוגיות ניהול חדשניות. מחקרים פורצי דרך מוכיחים שאנשים חשים מאושרים כאשר עשייתם משלבת הנאה ומשמעות. מחקרים נוספים מוכיחים כי רמות אושר גבוהות מאריכות את תוחלת החיים, מקטינות את הסיכוי לחלות ומגבירות את פריון העבודה. והנה באנגליה כבר יש שרת בדידות ובערב הסעודית יש שרה שממונה על אושר. ממשלות, רשויות מקומיות חברות וארגונים בכל העולם מגבשים מדיניות אושר.

אז מה הדרך לאושר בעידן שבו המהפכה היא מתמדת ואנחנו מתקשים להסתגל לקצב השינויים? בהרצאה חווייתית ומהנה במיוחד שעוסקת במהות וזהות בעידן המהפכה התעשייתית הרביעית וננסה לפצח את סוד האושר בעידן של המהפכה התעשייתית הרביעית, הגל הטכנולוגי המסעיר ביותר שידע העולם.


לקוחות ממליצים 

תמיר אייזיק

חייל משוחרר

כמעט כמו כל מי שחוזר  לארץ מהטיול הגדול של אחרי הצבא, נתקל בפרדוקס  האפשרויות.  
 אבא שלי שהוא לקוח של סושלייז משנת 2014, המליץ לי להצטרף לסדנה. ההשתתפות בסדנה עזרה לי לדייק את קבלת ההחלטות שלי ולבחור נכון מסלול שבו אוכל לפתח 'מסוגלות תעסוקתית', כלומר לא רק להצליח להיכנס לתחום מסוים, אלא להצליח להתמיד ולהתקדם בתעסוקה.
השיר שבחרתי רגע לפני שטבלתי באמבט הקרח, הוא Go Your Own Way של  Fleetwood Mac

יפית בשבקין

עצמאית, יוצרת תוכן ויזואלי

הסתקרנתי אז הצטרפתי לסדנת יוצרים קריירה של הכלכלנית ההתנהגותית קרן ליטני. תחום העיסוק שלי הוא בפיתוח תוכן ויזואלי דיגיטלי לארגונים ובעלי עסקים. בין היתר אני מנחת קבוצות ומעבירה סדנאות בתחום פיתוח יצירתיות, מיתוג עצמי ומיתוג עסקים ועוד. מדובר בסדנת בוטיק מפנקת במיוחד של 4 שעות שבאמצעותה הצלחתי
להרחיב את הידע שלי בנושא עולם העבודה החדש
וגם קיבלתי כלים מעשיים לפיתוח כישורים חדשים ומיומנויות רכות למסוגלות תעסוקתית –
אני משתמשת בהם ביום יום!
חוץ מזה, גם הכרתי אנשים חדשים ואיכותיים במיוחד 

עידית דפנה

מנהלת תחום חקירות. יזמת נדל"ן

בסדנת 'יוצרים קריירה' נחשפתי לתאוריית ציר ה Y. במהלך תרגול באמצעות המשימה שניתנה מייד לאחר החשיפה לתאוריה, חוויתי ahha moment והצלחתי למצוא את אזור הגאונות שלי. קיבלתי אומץ לשתף את בן זוגי והתחלתי במסע משוגע להקמת המיזם החדש במקביל לשותפות שלי בחברת נדל"ן שהקמנו בשנה האחרונה.  

נירית כהן

 מנהלת תיכון שחפים, נתניה

קרן ליטני פיתחה ומלמדת זו השנה השניה את התכנית 'יזמות הלכה למעשה' ומובילה את מיזם "שחפים ומאפים' בבית הספר בשיתוף יועצת בית הספר ובליווי האישי שלי.  

שילוב הוליסטי זה זימן לתלמידינו, לצד תעודת בגרות גם חוויית לימודים רב תחומית בסביבה מוגנת פיזית ורגשית ובאקלים חינוכי-חברתי מקבל ומכיל, התומך בתהליך התפתחותם, באופן בו יוכלו לבטא בצורה מיטבית את כישוריהם האישיים ואת עוצמותיהם מחד ולפתח כישורים ומיומנויות רכות להצלחה בחיים.

התכנית 'יזמות הלכה למעשה' והמיזם 'שחפים ומאפים' פותחו תוך חשיבה מעמיקה ברוח החזון של בית הספר להכשיר בוגרים להצלחה ועצמאות כלכלית ותעסוקתית בשוק העבודה החדש.

התכנית קידמה יוזמה להקמה והפעלה של עסק עגלת קפה בתוך מרחב בית הספר ובסביבתו ופועל אחרי שעות הלימודים ונותן שירות לתושבי נתניה במטרה להציע למידה באמצעות התנסות: הקמת עסק בר-קיימא, תפעולו וניהולו לצד תכנים תאורטיים שמהווים את הבסיס החיוני להצלחה.

רינת גליבטר

מנכ"לית (לשעבר) בחברת הנדל"ן הציבורית, דיירקט קפיטל ויורופורט סטודנטית לפסיכולוגיה ויזמת 

משפט אחד מביתי בת ה 12 היווה את הטריגר בשבילי לעזוב לפני 5 שנים את תפקידי כמנכ"לית חברת נדל"ן ציבורית מהגדולות במשק. 
השחיקה היתה גבוהה והמחיר ששילמנו (שני הורים קרייריסטים לשני מתבגרים), היה בלתי מתקבל על הדעת. חיפשתי חיים יותר מאוזנים ומצאתי את עצמי לוקחת פסק זמן ארוך ללימודי תואר ראשון ושני. בשנה האחרונה אני עוברת יעוץ וליווי קריירה אצל קרן ליטני. במקביל, נרשמתי לסדנת 'יוצרים קריירה' בכדי למצוא את ציר ה Y שלי ולחזק את שריר האומץ לקראת המיזם החדש שאני עובדת עליו בשנה האחרונה. הקרח הוא רק הבונוס(!) ממליצה בחום על הסדנה.   גם על הספר 'עידן היוצרים'!
 

עומר. מ

משרד הביטחון

 
כמנהל בכיר במשרד הביטחון, הקריירה שלי מתוכננת עד גיל הפרישה.  הכשרות וההדרכות שלי מאורגנות באמצעות מחלקת משאבי אנוש מהטובות במשק. כמי שנמצא בחזית הטכנולוגיה אני מחויב ללמידה כדרך חיים ודואג במקביל להתפתחות האישית שלי במסגרת סדנאות והעשרות בעולם התוכן שמעניין אותי. החלטתי להירשם לסדנה לאחר שקראתי את הספר שכתבה קרן ליטני. במסגרת סדנת 'יוצרים קריירה', קיבלתי כלים למדידת אהבת ושנאת הסיכון שלי. עניין שמגדיר במידה רבה להצלחה במאה ה 21. ממליץ בחום!   

מרב בר

Director, Product Business Manager at Cellebrite
כמי שעוסקת בניהול מוצר כבר עשרות שנים בחברות הייטק בינלאומיות, אני נמצאת בחזית הטכנולוגית ומכירה את השיבוש בשוק העבודה. כשקרן שאלה אותי מהוא איזור הגאונות שלי? עניתי מייד, ניהול. הצטרפתי לסדנה בכדי לקבל כלים מעשיים לניהול מוטיבציות של עובדים, אתגר מורכב למנהלים בכל הארגונים במיוחד אחרי משבר הקורונה. יצאתי מהסדנה עם ארגז כלים לניהול מתקדם בעולם משובש ועוד יותר מזה, עם כלים לאימהות טובה שמותאמת לאתגרי המאה ה 21. כאמא לשלושה ילדים, אני מחפשת כלים להיות מנטורית יותר טובה לילדים שלי.   

ענת ברק גילת

עורכת דין, יועצת עיסקית משפטית מקרקעין, תכנון, בניה ותשתיות
אני עוסקת בתחום הנדל"ן, הבניה והתשתיות מעל לעשרים וחמש שנים. אני מאד אוהבת את תחום העיסוק שלי. במהלך משבר הקורונה, החלטתי לחשב מסלול מחדש ולדייק את מסע הקריירה שלי. אחרי שנים כשכירה בתפקידי ניהול בכירים בארגונים הגדולים במשק, יצאתי לדרך כעצמאית ונתקלתי במחסום פסיכולוגי שקשור לצורת ההעסקה החדשה כיזמת עצמאית. נרשמתי לסדנת 'יוצרים קריירה' במטרה לטפל בעניין הספציפי הזה ויצאתי מחוזקת לחיים החדשים שהמצאתי לי, בקלות, בשמחה  ובהתלהבות. זאת ועוד (כמו שאומרים עורכי דין), נחשפתי לידע על שוק העבודה החדש והבנתי שהאינטואיציה שלי היתה נכונה. בחרתי נכון! עתיד העבודה ביצירת הערך הכלכלי שלי ובקביעת ערכי המותג והניסיון שלי. עכשיו גם יש לי את הכלים.

מירב לוי

מייסדת מותג ההלבשה Ellene. מייסדת שותפה בוידאוקאסט 'שתיים'

אני עוקבת אחרי המחקר של קרן ליטני כבר 6 שנים. השתתפתי בהרצאות שלה מספר פעמים ובכל פעם למדתי משהו חדש. קראתי את ספרה 'עידן היוצרים' ומצאתי שהמסע של גיבורת הספר נגה, נותן לי כלים להתמודד על המסע היזמי שלי. נרשמי לסדנת 'יוצרים קריירה' בכדי לקבל כלים להתמודד עם קצב השיבוש ולפתח גמישות מחשבתית, להשתנות ולהמשיך להתפתח. יצאתי מהסדנה עם ארגז כלים שמסייעים לי בניהול היזמות שלי ביום יום. 

רויטל מיקלס

מנהלת שיווק בחותם בגלריה. הבעלים של סטודיו לקעקועים ReviBit 

אני מכירה ועוקבת אחרי קרן ליטני שנים רבות קראתי את ספרה 'עידן היוצרים' וכשנפתחה הסדנה היה ברור לי שאני נרשמת.
יצאתי מהסדנה עם עיניים פקוחות לרווחה וקיבלתי כלים שעוזרים לי לדייק את העסק שהקמתי. ועוזרים לי להיות אמא ומחנכת טובה יותר לילדיי: כשהם שואלים מה אני אהיה כשאהיה גדולה. אני עונה עכשיו "כל מה שאת רוצה" ומתכוונת לזה באמת, מתוך הבנה שבמקום להסליל אותם למקצועות שמתחלפים כל הזמן, אני מתכוונת לכך שהם באמת יכולים לבחור כל מסלול בהתאם לציר ה Y שלהם. סדנת חובה לכל מי שרוצה להבין את החוקים של שוק העבודה במאה ה 21. חזרתי שוב לספר 'עידן היוצרים' שהוא בשבילי מעין מדריך נבוכים בעידן שבו השיבוש וחוסר הוודאות הופך להיות הדבר היחידי שיש בו ודאות. 

לירון לפידות

הרצאות, סדנאות וייעוץ ארגוני 

 

סדנת 'יוצרים קריירה' היא סדנה מרחיבת דעת שכוללת משימות, תרגולים וחווית אירוח מצוינת. היא מתאימה  לכל מי שמחפש/ת כלים להתפתחות אישית. בארוחת הבוקר המפנקת ותרגיל בהתעוררות, התרגיל הפותח של הסדנה, הכרתי אנשים מעולים. הצלחתי להרחיב את הידע שלי בתחום עתיד העבודה ונחשפתי למושגים כמו ההתפטרות הגדולה והשקטה. לקינוח, טבלנו במי קרח והתחלתי את השבת הרבה יותר מדויקת ועליזה.   

ענבל גרינברג

מנהלת פיתוח עסקי שטראוס

אני מגיעה לאירועים ולכנסים של סושלייז, משום שהם מביאים רוח רעננה לפורמטים שמזמן הפכו בנאלים. השילובים של תוכן איכותי ומעודכן עם יצירה וערכים בשבילי הם מתכון מנצח להנאה ולהשראה. יש בכנסים האלו משהו חתרני, לא מתאמץ ומאוד מגוון שבסוף קשה להגדיר במילים, אבל מרגישים באווירה. והקהל שמגיע הוא בדיוק האנשים שאני רוצה לקרוא להם הקהילה שלי

קרן קרפ

מנהלת שיווק מרכז יזמות ירוק

תבונה יצירתית וגמישות מחשבתית כמפתחות להצלחה במאה ה 21. כולם מדברים על חדשנות, קרן ליטני מדברת על יצירתיות ודמיון, טיפוח של תהליכים ותרבות ארגונית שמתאימה לניהול עובדים בעידן הדיגיטל והכלכלה החדשה. קרן ליטני היא דוגמה ומופת למי שחיה את חייה בהתאם למתודולוגיה שפיתחה. מעידן העובדים לעידן היוצרים היא הרצאה חשובה שמספקת השראה לצד כלים מעשיים בעידן הדיגיטל והכלכלה החדשה.

מרלן רוזנפלד

מנהלת האגף לפיתוח כלכלי ויזמות, עיריית אילת

480 בעלי עסקים פקדו את כנס העסקים של עיריית אילת ביוני 2018. כולם בחרו להישאר עד הרגע האחרון, להקשיב ולספוג ידע מהרצאתך וממגוון הרצאות שנבחרו על ידך בקפידה. אני מודה לך על שהקדשת את מירב ומיטב זמנך ומרצך להצלחת הכנס והכל בחיוך ובסבלנות שהפכה את העבודה איתך לחוויה מהנה. בעזרתך העלנו את הרף ואיתו את האתגר לשנה הבאה.

כרמית גלבוע

מייסדת ומנכלית חברת הפרסום 'גלבוע מדיה'

השתתפנו במופע 'ערים?' המשלב 3 הרצאות בסגנון TED ויצאנו מלאי השראה. קרן מספרת על מסעה האישי ב"עולם החדש", ד"ר ליאת יקיר, גניטיקאית, הרצתה על "המדע של האהבה והזוגיות" ויעל מן שחר עם הרצאה מעוררת מחשבה ותובנות אודות עתיד המוח בעולם דיגיטלי. ההרצאות היו מתובלות בהרבה הומור ולא הפסקנו לצחוק. שילוב של חינוך ובידור במיטבו.

דורון נג'ר

מנהל חטיבת המחקר והפיתוח, מוטורולה

שמחנו לארח את קרן ליטני בטאון הול הרבעוני של מרכז המו"פ של מוטורולה סולושנס ולשמוע את הרצאתה המרתקת 'מעידן העובדים לעידן היוצרים', על ההתאמות שכל אחד מאיתנו נדרש לעשות כדי להצליח בעידן הטכנולוגי הנוכחי תוך שימת דגש על חשיבותו של הגריט והיזמות כמנוע להצלחה הן כפרט והן כארגון.
 

מירי חדד

'החברה למתנסים'

בשילוב של הומור, שנינות וכריזמה קרן מצליחה להתמודד עם נושאים מורכבים כמו 'השפעות הטכנולוגיה על עתיד העבודה'. היא מנפצת מיתוסים בעזרת סיפורים מצחיקים, שוזרת בכשרון רב נתונים מתוך מחקרים פורצי דרך ותאוריות כלכליות ופסיכולוגיות בכדי לעזור למשתתפים לפתח חשיבה חדשנית ולהתבונן באומץ על העתיד.

עדי פרנקל

מנהלת משאבי אנוש, קבוצת קשטיין

השתתפתי בהרצאתה של קרן מעידן העובדים לעידן היוצרים'. עם הרבה הומור, כריזמה ותוכן חדשני ומרתק, קרן מצליחה לעניין את הקהל, ולעורר מחשבה וסקרנות. ההרצאה מתאימה לכל מנהל ולכל עובד בארגון בכך שהיא מספקת לארגונים ולאנשים כלים של ממש להתמצא בעולם העבודה בעידן המכונות החושבות

אייל רונן

ראש תוכנית ביג דאטה 'רפאל'

בהרצאה 'עידן היוצרים' קרן ליטני נוגעת באחד הנושאים הכי חשובים במאה העשרים ואחת ומציעה פתרונות וכלים מעשיים תוך שהיא סוחפת את הקהל בסיפורים מצחיקים. שאפו!

דורון נג'ר

מנהל חטיבת המחקר והפיתוח, מוטורולה

שמחנו לארח את קרן ליטני בטאון הול הרבעוני של מרכז המו"פ של מוטורולה סולושנס ולשמוע את הרצאתה המרתקת 'מעידן העובדים לעידן היוצרים', על ההתאמות שכל אחד מאיתנו נדרש לעשות כדי להצליח בעידן הטכנולוגי הנוכחי תוך שימת דגש על חשיבותו של הגריט והיזמות כמנוע להצלחה הן כפרט והן כארגון.
 

מירי חדד

'החברה למתנסים'

בשילוב של הומור, שנינות וכריזמה קרן מצליחה להתמודד עם נושאים מורכבים כמו 'השפעות הטכנולוגיה על עתיד העבודה'. היא מנפצת מיתוסים בעזרת סיפורים מצחיקים, שוזרת בכשרון רב נתונים מתוך מחקרים פורצי דרך ותאוריות כלכליות ופסיכולוגיות בכדי לעזור למשתתפים לפתח חשיבה חדשנית ולהתבונן באומץ על העתיד.

עדי פרנקל

מנהלת משאבי אנוש, קבוצת קשטיין

השתתפתי בהרצאתה של קרן מעידן העובדים לעידן היוצרים'. עם הרבה הומור, כריזמה ותוכן חדשני ומרתק, קרן מצליחה לעניין את הקהל, ולעורר מחשבה וסקרנות. ההרצאה מתאימה לכל מנהל ולכל עובד בארגון בכך שהיא מספקת לארגונים ולאנשים כלים של ממש להתמצא בעולם העבודה בעידן המכונות החושבות

אייל רונן

ראש תוכנית ביג דאטה 'רפאל'

בהרצאה 'עידן היוצרים' קרן ליטני נוגעת באחד הנושאים הכי חשובים במאה העשרים ואחת ומציעה פתרונות וכלים מעשיים תוך שהיא סוחפת את הקהל בסיפורים מצחיקים. שאפו!